Jóga órák

Heti órarend

Az óráimra most már online is jelentkezhetsz. Ehhez csupán annyi a teendőd, hogy a weboldalra Bejelentkezést követően legkésőbb a foglalkozás kezdete előtt 2 órával az adott foglalkozásra kattintasz. Az órák 1 vagy 2 jelentkező esetén elmaradhatnak. Ez esetben telefonon vagy sms-ben kapsz értesítés (ezért fontos a telefonszám megadása a regisztrációkor).

A reggeli jógaórák előző nap 20 óráig, a délutáni órák aznap 12 óráig mondhatók le!
Az ezen belüli lemondások, vagy a lemondás elmulasztása esetén a teljes jóga óra díjának kifizetése szükséges. A megértéseteket köszönöm!

Hétfő
2020-11-30
Kedd
2020-12-01
Szerda
2020-12-02
Csütörtök
2020-12-03
Péntek
2020-12-04
Szombat
2020-12-05


Jóga órák

Lehetőségek

A csoportos órákon kívül még a következő lehetőségek közül választhatsz:
Magánórák, Ayurvédikus jóga terápia, Munkahelyi jóga, Jógás részvétel rendezvényeken.
A részletekről a szolgáltatásaim menű pontban olvashatsz részletesebben


Megnézem az Árlistát
Óráim

Bejelentkezés/ Lemondás

Kérlek, az általad választott órára jelentkezz be előre itt vagy valamelyik elérhetőségemen, és érkezz meg kezdés előtt 5-10 perccel, hogy kényelmesen át tudj öltözni, illetve elő tudj készülni! Igyekezz nem elkésni, hiszen nem jó a testednek, ha esetleg kimarad a bemelegítés.

A reggeli órák lemondását előző nap 20 óráig, a délutáni órák lemondását aznap 12 óráig tudom elfogadni. Az órát lemondani csak telefonon, vagy SMS-ben tudod. Ezek túllépése vagy elmulasztása esetén az óra teljes díját ki kell fizetned. Köszönöm a megértésedet!



Óráim

Szükséges felszerelés

Ruházat: az órákhoz csupán kényelmes ruha kell, azaz ne szorítson, és tudj benne szabadon mozogni, előrehajolni. A relaxációhoz érdemes tréningfelsőt vagy igény szerint takarót hozni (utóbbit én is tudok adni az otthonomban tartott órákon).

A józsefhegyi órákon minden egyéb szükséges eszközt (jógamatrac, jógatégla, kötél) térítésmentesen biztosítok a résztvevőknek, de ha szeretnéd, hozhatod a sajátjaidat.


Óráim

Órák menete


1. Elcsendesedés

a jógaórák rövid ráhangolódással kezdődnek. Ennek segítségével lassan kizárjuk a külvilág zaját, elengedjük napi gondjainkat, azaz „megérkezünk az órára”.

2. Bemelegítés

felkészítjük testünket a gyakorlatok elvégzésére.

3. Ászanák

az órák központi elemei az úgynevezett ászanák, azaz testtartások. Ilyenkor különböző pózokban erősítjük, nyújtjuk az izmokat, szalagokat, és átmozgatjuk az ízületeket. Egy-egy pózt általában 3-8 légzéshosszig tartunk meg.”.


“Az ászanák gyakorlása megtisztítja a testet a szennyeződésektől, erőt, szilárdságot, nyugalmat és tiszta elmét ad.” (Iyengar)



4. Légzőgyakorlatok, pránayama gyakorlatok

minden foglalkozás szerves részét képezik. A légzésünkre egyébként egész órán odafigyelünk, amiben folyamatos útmutatásaim segítik a résztvevőket. A helyes légzés elsajátítása nagyon sok kedvező hatással van testünkre. A jógában a pránayama azt jelenti, hogy a légzésünket uralni tudjuk, ám ez állandó gyakorlást igényel ‒ ezért is kap hangsúlyos szerepet a gyakorlatok során..


"A pránajáma helyes gyakorlásával az összes betegség eltűnik, helytelen gyakorlással mindenféle betegségek keletkeznek.” (HJP 2.16)



5. Relaxáció vagy meditáció

levezetés, illetve az óra végi „jutalom” , amelynek azonban nem szabad lebecsülni a jelentőségét! Ennek során egy általában tízperces, „vezetett” gyakorlatban fekvő testhelyzetben pihenünk meg. Ilyenkor – részben az órai foglalkozás hatására ‒ általában olyannyira sikerül elernyeszteni testünket-lelkünket, és úgy kisimulnak az idegeink, hogy nem ritka, ha valaki erre a rövid időre elalszik (bár ez nem célja a relaxációnak, az a jó, ha sikerül éberségünket fenntartani).

A meditáció egyfajta csendes, összpontosított, ellazult belső figyelmet jelent. Ha meditálunk, önmagunk, lényünk kevéssé ismert, legbelsőbb dimenzióival ismerkedünk meg.


“A relaxáció a test külső rétegéből indul ki, és áthatja a létezésünk mély rétegeit.” (Iyengar)



Óráim

Egyéb tudnivalók


  • Figyelj a tested jelzéseire! Ha kérdésed vagy kétségeid vannak, beszéljük meg.
  • Mindig úgy gyakorolj, hogy ne okozz magadnak sérülést!
  • Menstruáció alatt hagyd ki azokat a pózokat, gyakorlatokat, amelyeknél a csípőd feljebb kerül a szívednél, és mindenképpen kerüld a fordított pózokat!
  • Illetve ilyenkor csak akkor jógázz, ha jólesik.
  • Terhesség alatt fokozottan figyelj a testedre; ilyenkor elsősorban a már több helyen is elérhető, kifejezetten kismamáknak szóló jógaórát ajánlom neked.
  • Bár az óráimon mindenki a saját felelősségére vesz részt, mindenképpen tájékoztass engem óra előtt az aktuális fizikai állapotodról, fennálló betegségedről.